23 October 2012

Xsiden...???

                                                           Gambar  hiasan


                                                         Gambar  hiasan

"Sayang   abg   dh  sampai  tol  gombak"  Dlm  hati  aku  "Alhamdulillah  dh  selamat  sampai..." setengah  jam  kemudian  lebih  kurang  pukul   5 lebih   21hb  September  2012  waktu  petang  , suami  aku  telefon  " sayang  abg  xsiden" dgn   suara  yang  mengigil2... "Ya Allah... mcm   mane  abg  ok  x...??  ade  luka  x...??  ade  kemalangan  jiwa  x...??  xsiden  dgn  ape...??"aku bertanye  dan  semuanye bermain  difikiran  aku  waktu  tu  dan  serentak   dlm  hati  trus  berdoa  moga   semuenye  ok  dan  xde  ape2  yg  truk  berlaku... dlm  hati  aku  waktu  tu  tuhan  saje   yg  tahu...

" Abg  ok  xde  ape2.. xde  kemalangan  jiwa... Tayar   tiba2  meletup.. xboleh  kawal  dan  terbabas  ketengah   pembahagi  jalan..." jelas  suami... Alhamdulillah  xde  kemalangan  jiwa dan  suami ku  ok   xde  ape2  tp  suaranye  masih   mengigil  mungkin   terkejut  dgn  kejadian  yg  menimpanye.... " Abg   istighfar ... tarik  nafas  panjang2... lepaskn... rileks2... xde  ape2... abg  terkejut   je  tu... rileks... Istighfar  ye... kalo   ade  ape2  lg  sms  syg... dh  tpon  bgtau   tmpt   keje...??" suami  ku   sebenarnye   bru  blk  dr  'outstation' di  terengganu... masa  nie  aku  kene  kuatkn  semangat  suami  aku  yg  dh  hilang  akibat  kejadian  tu...

setengah  jam  kemudian   aku  telefon  suami  aku... "abg  dh  ok ?"  " dh... Sayang   disebabkn   lori  abg  melintg  tgh  jln.. jln  kt  sni  dh  jam  sayang... polis  peronda  ade  nie  jage  lalu  lintas"jwbnye... " Ok  xpe  yg  penting  semuanye  dh  ok...

sejak   suami   aku   kerja   'outstation' aku  selalu  berdoa  moga  ALLAH  lindungi  perjalanan  pergi   balik   suami  ku,   dipermudahkan  perjalanannye, lindungi  keselamatannye... aku  bersyukur   YA  ALLAH  yg  kejadian   tayar   meletup  tu  tidak  terjadi  waktu suami  ku   memandu   dilebuh   raya  karak... Syukur   sangat   YA  ALLAH  kerana   telah  melindungi   suami  ku... Terima  kasih  YA  ALLAH...

2 comments:

PCL said...

Syukur Alhamdulillah. ..Kami anghYan msg..dh dgr ok xde paper brlaku. Kerja ttp kerja dan tanggjwb tu..kita doa semoga setisa dalam lindunganNya.

P/s..nt bila2 ada ke Selayang kt buat nasi hitam tu..ok. Tq ofer.

N Good luck SPM encu...pkngah diakan street A lg.

sayang Di sayang said...

tu lh lie kalo abg long keje outstation mmg risau.. bile dh sampai die bg tau legalh hati nie... tp tulh dh mmg kuar cari rezeki kn... boleh aje tp sms bg tau awal ... nk prepare daunnye... thanks ye lie doakan tuk hairul...