18 April 2015

HAJAT DAN PERMINTAAN....

  Si  kecik  aku  ni  mmg  ada  je  benda  yg  dia nak  tambah2   kalo  dia  tgk  tv... Ermmm..  mmg  ada jela.. 

Satu   hari   masa  tgh  tgk  tv ... "  ibu  birthday  baby  bila ...??"  aku  tanya   kenapa...??  "  baby  ada  permintaan...??"

aku  tanya  apa dia baby oii... " baby  nak  helikopter  yg  ada  control  yg  boleh  terbang  tu ... baby  janji  main  elok2  tak  

bagi  rosak.." dlm hati  aku  kemain  lagi  permintaan  si  kecik  ni... aku  jwb  in shaa ALLAH ... birthday  baby  lmbt  lg ... 

nti  ibu  kumpul  duit  ye  baby...

"ermm... baby ada  satu  idea  yg  hebat  ... kita  jual  ayam  goreng  2  seringgit  macam   mail dlm upin  ipin  tu  ... nti  

kita  dpt  byk  duit  boleh  beli  helikopter  baby.." nak  tergelak  aku  dgr  idea  hebat  baby  tu... kuat  betul  pengaruh  

upin  ipin   ni... hihihiih

Tgh 2 lipat  baju  ni  dtg  lg  si  kecik ni  kali  ni  apa  pulak yg  dia  nak.... " ibu  baby  ada  hajat  ..."  apa dia  baby ..

" baby  nak  jumpa  ultraman ... ultraman  dtg  malaysia.." hah .. apa  baby... nk jmp   ultraman  pulak ... baby  nk  buat  

apa...?? "  baby  nak  salam  je  dgn  ultraman  sbb  dia   baik   suka  tolong  org  .. bunuh  raksasa.. "  mane  ada  

ultraman  baby ... tu  semua  lakunan  semata2 ... tu  semua  patung  je la  baby...

Pening  dibuat  nya  ... kuat  sungguh  pengaruh  tv ni... baby2...

Ada  kebaikan  dan  keburukan  rancangan  kt  tv  ni ... kita  sebagai  ibu  bapa  kene  pandai  tangani   segala  yg  negatif  
dr  tontonan  ank2  kita... besar   betul  cabaran  ibu  bapa  di  alaf  baru  ini... moga  ALLAH  beri  kan  aku  kekuatan 

dan  kesaBARAN  dalam  menangani  segala2nya....

1 comment:

Bunda_nora said...

Salam ukhuwah dari Bunda.
Betul3x....memang kuat betul pengaruh rancangan tv ni....cuma kita ibu bapa pandai2 pantau apa yang mereka tonton...